Hogyan működik az életlopás(HP steal)?
Tegyük fel, hogy van nekünk egy Life Absorb Ring+3 (+5% HP
Steal). Ezzel a sebzésnek az 5%-át tudjuk elszívni. Vagyis ha pl. 2000-et
sebzünk egy skillel egy mobra, akkor 100 HP-t kapunk.
Sajnos ez nem ilyen egyszerű, mert a HP lopás mennyisége
limitálva van.
Az alapérték az aktuális szintednek a 10%-a. Tehát ha pl.
140-es szintű vagy, akkor max. 14HP-t kaphatsz. Így hiába tudnánk a gyűrünkkel
100 HP-t szerezni, a limit miatt csak 14-et kapunk. Ahhoz, hogy ezt a limitet megemeljük, szükségünk lesz olyan
felszerelésre, aminek a leirásában "Max HP Steal per hit + X"
szerepel (az X egy szám a gyengébbek kedvéért). Ha ezt is beszereztük, máris
több HP fog töltődni.
Legyen ez az új tárgy pl. egy Vampiric Earring+3, ez +25 HP-val
kitolja a limitet, így az új limit 14+25=39 lesz. Most már 39 HP fog töltődni,
ha megütünk egy mobot.
Természetesen ezt a limitet nem tolhatjuk ki a
végtelenségig, egy ütéssel maximum az aktuális HP-nk (életerőnk) 5%-át tudjuk
visszanyerni. Tehát ha pl. 3000 HP-nk van, akkor a maximum 150 HP.
A lényeg tehát, hogy nézzük meg hanyas szintűek vagyunk
(140), mennyi HP-nk van (3000), és hogy általában mennyit sebzünk (2000). A
példában szereplő gyűrűből így felesleges lenne kettőt beszerezni, mivel így
10% HP steal lenne, ami 200HP-t jelent, de:
1. az életerőnk 5%-a miatti limit = 150 HP
2. a
szintünk 10%-a 14, így alapból csak 14 HP-t kapnánk, ezt a limitet még 150
HP-ig kitolni is nehéz (vagy lehetetlen)
Az 5% HP steal így nekünk elég (100 HP), már csak annyi van
hátra, hogy beszerezzük a max HP steal-es cuccokat, pl. még egy Vampiric
Earring+3 és egy Vampiric kraftolt cipő (+25HP max steal), ezzel meg is van 89
HP töltés.
Ha ezzel a felszereléssel egyszerre 3 mobot ütünk, és
mindegyikre 2000-et sebzünk, akkor 3*89 = 267 HP töltődik.
(Lényegében nem a mobból szívjuk el a HP-t, hanem a sebzés
erejéből, tehát a sebzésen felül nem fog a mob élete 89-el csökkeni.)
(forrás: cabal forum)
|